Dospěli jste ve svém podnikání do fáze, kdy zvažujete zřízení svého vlastního e-shopu? Nemáte představu o tom, jak má přesně vypadat a co má umět? Máte jediný rozhodovací parametr a tím je cena? Pak je následující článek určen právě vám.

V první řadě je třeba si uvědomit, že když je e-shopové řešení avizována jako zdarma je tomu tak i v reálu. Proto by ani rozhodování podle ceny neměl být jediný parametr při výběru internetového obchodu.

K dispozici máte v podstatě několik možností, které se liší cenou, vybaveností a technickou náročností pro uživatele.

E-shop zdarma – open source

E-shop zdarma na vlastní doméně může být vytvořen např. v některém z volně šiřitelných platforem. Mezi nejznámější patří Prestashop, Zencart nebo Woocommerce pro WordPress. Říká vám některý pojem něco?

Pokud ano, jste na nejlepší cestě si vytvořit e-shop zdarma /tedy skoro zdarma/. Použití open-source systémů vyžaduje po uživateli již určitou množinu technických dovedností, abyste mohli e-shop rozjet a správně nastavit. Jediným poplatkem pak může být pouze platba za umístění e-shopu tzv. webhosting, který se dá sehnat v rámci stokorun za rok.

Nejste tak technicky znalý a přesto chcete, některý z uvedených systémů využít abyste nemuseli platit měsíční poplatky jako u jiných možností? Existuje celá řada společností, které se živí tím, že za vás e-shop vytvoří a nastaví včetně přidání nějakých částí navíc z jejich tvorby. Samozřejmě je pak třeba počítat s nějakou vyšší počáteční platbou.

Na co je třeba dát si pozor?

Jak již bylo řečeno, pokud nejste technicky zdatní a budete používat některý z e-shopů zdarma můžete narazit na následující:

  • Nutnost pravidelné aktualizace /nemusí být vždy automatická, a ne vždy dopadne dobře/
  • Chybějící zákaznická podpora – když něco nepracuje není kdo by to vyřešil /nutnost využití placeného programátora/
  • Chybějící funkčnosti – bezplatné e-shopové řešení obsahuje ve většině případů nejčastější funkce, ovšem co když chcete jiné nebo takové, které se v zahraničí nepoužívají.
  • Drobné úpravy e-shopu – design, funkčnosti apod.

Ve finále vás tzv. e-shop zdarma může vyjít poměrně draho a budete nuceni řešit stále nějaké komplikace.

Pronájem e-shopu

Chcete se zaměřit pouze na čistý prodej a propagaci? Nezajímá vás, jak e-shop funguje a jak se co nastavuje? Raději si zaplatíte za komfort využívání? Pak se poohlédněte po tzv. pronájmu e-shopu.

Pronájem e-shopu je nejčastějším nabízeným řešením, pokud chcete vytvořit e-shop na vlastní doméně. Ve většině případů buď používá svůj vlastní systém nebo je postaven na některém z open-source e-shopů zdarma.

Výhodou tohoto řešení je velmi uživatelsky přívětivé používání, jednoduché nastavení vzhledu i funkčnosti a pravidelná platba většinou dle velikosti e-shopu. Nemusíte tak řešit aktualizace e-shopu, případné výpadky nebo to že tam určitá funkčnost chybí.

Jedním z tradičních e-shopů k pronájmu patří Zoner inShop. Oproti jiným podobným řešením nabízí i off-line klienta, takže s e-shopem můžete pracovat i když nejste na internetu. Zároveň kromě základních nastavení umožňuje pro pokročilé uživatele velmi detailní nastavení funkcí a chování e-shopu.

Pro zájemce nabízí možnost otestování bez omezení funkcí na 60 dní zcela zdarma. Demoverzi si dokonce můžete rovnou nastavit na svou vlastní doménu a začít ihned prodávat. Více informací najdete na www.inshop.cz