Ti, kteří svůj volný čas už tráví tím, že jezdí na kiteboardu tento článek nepotřebují. Jaké jsou výhody kitesurfingu nebo u nás kiteboardingu už vědí od okamžiku, kdy zažili poprvé kouzlo jízdy po vodní hladině s drakem nad hlavou.

Ovšem pro ty, kteří o kiteboardingu zatím pouze slyšeli a chtějí se něco dozvědět, je právě tento článek skvělým čtením pro dny bez větru, kdy se nedá příliš jezdit.

Kitesurfing snižuje stres

Když stojíte na kiteboardu, vaše starosti většinou necháte na břehu. Neexistují žádné čekající faktury, pracovní úkoly a další problémy, které by s vámi byly i na vodě. Zároveň pohyb v přírodě je časem osvědčený recept, jak se vyrovnávat se stresem. Pokud máte poblíž nějakou vodní plochu není lepší prostředek než kitesurfing.

Kiteboarding vás naučí navigaci

Je to jednoduché, většina z vás absolvuje fáze výuky, kde si chystáte nafukovacího draka a pak se honem hrnete na vodu, abyste si zajezdili. Ovšem kvalitu vaší jízdy a celkově zážitek ve velké míře ovlivňuje aktuální počasí, povětrnostní podmínky i proudy na řece, přehradě či moři.

Jediným způsobem, jak mít jistotu, že si perfektně zakitujete je začít sledovat předpověď počasí, naučit se číst v hlášení o větru, vlnách a v mapách vodních proudů. Pouze tak si můžete být jisti, že se v pohodě dostanete z místa A do místa B a pořádně si to užijete.

Kitesurfing váš udrží v kondici

Kitesurfing při každém spuštění vašeho draka procvičuje celé tělo. Jsou zapojeny svaly středu těla, paže i nohy. Pokud patříte mezi ty, co nemají rádi klasické posilování ve fitness centru, kiteboarding je skvělý způsob, jak se udržet ve formě.

Na rozdíl od wakeboardingu pomáhá odpružený trapéz na kitesurf zmírnit nadměrnou zátěž na záda a ramena. Díky tomu nepotřebujete už na začátku nějakou extra kondici.

Kiteboarding pomáhá s udržením pozornosti

Když jedete na kiteboardu, je důležité abyste byli stále ve střehu. Musíte vnímat vaši polohu na prkně, vaše okolí i to kam jedete. A to vše si vyžaduje plné využití vašeho soustředění. Každý kiter ví, že už díky malému pohybu ramen může nastavit draka novým směrem.

Právě toto zaměření na malé pohyby trénuje váš mozek, abyste byli schopni činit rozhodnutí a daný pohyb ve správném okamžiku.

Tuto schopnost lepšího soustředění pak můžete přenést i na zbytek svého života, čímž budete šťastnější a produktivnější.

Při kitování se uvolňují endorfiny

Endorfiny jsou neurotransmitery, které jsou někdy označovány také jako hormon štěstí. Dokáží působit na práh bolesti a jsou spojeny se schopností těla vyrovnávat se se stresem. Právě dávku endorfinů získáváte přirozeně i z jízdy na kiteboardu.

Kitesurfing vás začlení do komunity

Jaký drak používáte? Jaký byl vítr? Můžete mi pomoct se startem? To vše jsou otázky, s kterými se setkáte na místě, kde se jezdí. Kiteboarding je neodmyslitelně interaktivní, protože se většinou jezdí na přeplněných místech, kde vše spočívá na komunikaci, ohleduplnosti a celkovém přístupu kitera. Pokud jedete kitovat na nové místo, můžete se zde vždy setkat s přátelskou tváří, která vám pomůže. Kiteři rádi jezdí ve skupinách, a to nejen kvůli bezpečnosti ale i díky novým kamarádstvím.

Kitesurfing vás motivuje k cestování

I když máte doma oblíbený kite spot, je jen otázkou času, kdy budete chtít vyzkoušet jízdu na vlnách nebo v novém prostředí.

Tam, kde je vítr a voda existuje i potenciál pro kitesurfing. Právě díky touze vyzkoušet kite i na nových místech budete zvažovat i destinace, které vás dříve nenapadly. Mezi známé destinace mezi kitery patří např. Západní Austrálie, části Egypta, Dominikánská republika a mnoho dalších.

Jak vidíte začít s kiteboardingem vám přinese velmi zajímavé zdravotní i jiné výhody. Pokud vás tento sport zajímá více mrkněte na blog pro kitery www.mysticstore.cz/blog . Najdete zde aktualizované články od zkušených kiterů, videa pro začínající a tipy pro pokročilé jezdce.