Elektronická evidence tržeb v e-shopu

Elektronická evidence tržeb se dotkla nejen kamenných prodejen a restaurací, ale i e-shopů. Níže se nejen e-shopaři mohou seznámit se všemi podstatnými body, nutnými k správnému fungování EET e-shopu ať už po stránce právní, či ryze praktické.

Koho se týká EET?

Elektronická evidence tržeb je povinná pro všechny e-shopy podnikající na území ČR a zahrnuje veškeré online platby, (i v případě použití systémů PayPal, GoPay apod.) či platby v hotovosti uskutečněné při osobním odběru.

Existují ovšem výjimky závisející na způsobu platby. Platbu nemusíte evidovat za předpokladu, že byla provedena bankovním převodem z účtu na účet, či v případě, že zboží je zasíláno externím dopravcem, který peníze převádí na účet e-shopu. Pokud je zboží zasíláno prostřednictvím vlastního dopravce, platí povinnost dobírku evidovat.

E-shop s EET – jak na to?

Prvním krokem je zažádat o autentizační údaje, (tím jsou myšleny přihlašovací údaje – to znamená uživatelské jméno a heslo.) prostřednictvím Daňového portálu, který dále slouží k veškerým operacím spojeným s elektronickou evidencí tržeb.

Před zahájením samotné elektronické evidence tržeb má EET e-shop povinnost oznámit na daňovém portálu údaje o provozovnách – těmi se dle zákona rozumí i internetové stránky, jejichž prostřednictvím podnikatel nabízí své zboží či služby – tedy e-shop se podle zákona považuje také za provozovnu.

Dále musí mít e-shop s EET vygenerovaný certifikát, který je nutné nainstalovat tak, aby podnikatel mohl evidovat tržby. Certifikáty slouží k identifikaci při zasílání údajů datovými zprávami.

Jak evidovat tržby?

E-shopař je povinen nejpozději při přijetí evidované tržby, zaslat datovou zprávou údaje o této evidované tržbě správci daně a vystavit účtenku zákazníkovi.

Účtenku je možné vystavit i elektronicky a zaslat například e-mailem, to ovšem závisí na dohodě mezi e-shopem s EET a zákazníkem, proto je vhodné souhlas s elektronickou formou zaslání účtenky zařadit do obchodních podmínek e-shopu.
Formát účtenky musí být přizpůsoben tak, aby ji zákazník mohl vytisknout.

Na co si dát pozor.

E-shop s EET musí mít na svých stránkách umístěn text v zákonem daném znění: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“

Kromě tržeb platí povinnost evidovat i storno platby. To se uskuteční zaevidováním totožné tržby znovu, ale tentokrát se záporným znaménkem.

Správnost fungování e-shopu bývá prověřována úřady, které mohou provádět kontrolní nákupy. Za nedodržení zákona o elektronické evidenci tržeb hrozí vysoké sankce, proto se vyplatí záležitost nepodceňovat.

Pokud chcete mít jistotu, že je váš e-shop stoprocentně připraven na všechny podmínky nutné pro EET v e-shopu, vyzkoušejte profesionální e-shopové řešení – Zoner inShop. Jedná se o krabicové řešení tzv. pronájmu e-shopu, kde se již nemusíte o nic starat. Stačí vám soustředit se pouze na prodej.

Pro náročné klienty je možné velmi lehce přejít ze standardního e-shopu na vlastní e-shop na míru, kterým se odlišíte od ostatních. Více informací a také demoverzi až na 60 dní zdarma najdete na stránkách www.inshop.cz

Jeden myslel na “Elektronická evidence tržeb v e-shopu

  • 26.2.2020 (15:50)
    Trvalý odkaz

    Mě se EET také týká a přiznám se, že jsem v tom měla ze začátku velké zmatky. Vůbec jsem se v tom neorientovala, protože mi připadalo, že pokaždé politici říkali něco jiného. Nakonec se to všechno ale ustálilo a když jsem si koupila pokladnu z https://www.eet-pokladny.cz/ a začala jsem ji používat, tak jsem zjistila, že to zas tak složité není.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *