Produktová fotografie – jejím prostřednictvím zákazníky nalákáte. Nepodceňte ji!
Obsah textu
Potřebujete svůj e-shop něčím odlišit a získat tak výhodu nad konkurencí? Často se mluví o originálních textech k jednotlivým produktům, ovšem zapomíná se na to, že stejně důležitá je i obrazová stránka nabídky.
Ano, máme na mysli profesionální snímky, které pořídil vyškolený firemní fotograf. Nabídek na internetu na toto téma najdete spousty. A jak se v nich vyznat? Ukážeme vám několik důležitých detailů, jež by hotová fotografie měla mít. Pak už se jen stačí podívat do galerie (tu dnes každý profesionál na svých stránkách má) a zjistit, zda jeho dílo vyhovuje všem zadaným kritériím.
Nejdůležitější je vždy osvětlení
Dobře to známe. V obchodech je sortiment ovoce a zeleniny nasvícen jinak, než v případě masa, případně běžného regálového zboží. Cílem je nechat vyniknout všechny barvy, které nás donutí ke koupi toho nádherně červeného jablka nebo oranžové mrkve. Proto nikdy osvětlení z jednoho zdroje nedostačuje – jakmile totiž objekt začne vrhat asymetrické stíny, je po skvělém prvním dojmu. Žádné nebo velmi malé stíny – to je první podmínka.
Použití stativu pro maximální zaostření
Není úplnou nutností, pokud potřebujete pořídit jen několik snímků. Ovšem každý produktový fotograf ho pro jistotu používá. Ví, že unavené ruce mohou znehodnotit i sebelépe postavený záběr. A jen nerad by marnil svůj i váš čas nezbytným, ale úmorným opakováním již provedeného. Chtějte tedy stativ v kombinaci s kvalitním fotoaparátem.
Bílé pozadí je vždy nejlepší
Nenechte se nalákat ani na různé kreativní hrátky. Skutečně profesionální fotograf, jenž svému řemeslu rozumí, si zakládá na bílé. Ví, že tak nebudou tvary ani barvy fotografovaného objektu nijak zkresleny. Pro eliminaci nechtěných stínů a dalších negativních prvků pak vždy používá tzv. nekonečnou plochu. Jde o pozadí se zaoblením v rozích, které volně pokračuje směrem dolů (a leckdy i nahoru).
A jaký je výsledek takového snažení? Zjistěte to na stránkách Profifotograf.cz a inspirujte se. Přesně takhle by měly hotové produktové fotografie vypadat.