Zájem roste o gastronomické franšízy, těsně za nimi jsou služby, ukázal průzkum
Franšízové podnikání není v Česku žádnou novinkou. Když se ukázal franchising v Česku, lidé z něj měli trochu respekt, jelikož si mysleli, že je to něco nebezpečného. Jenže nic nebezpečného to nebylo, byl to naopak způsob, jak se dostat do světa podnikání bez většího rizika. To se však zjistilo až nedávno, kdy na základě franchisingu začalo podnikat opravdu velké množství českých firem, jež se chtěly tímto způsobem rozšiřovat a dál se rozvíjet.
Pro obyčejné lidi začalo být franšízové podnikání velmi atraktivní. Je to daleko lepší než klasické zakládání vlastní firmy, je to méně rizikové a je zde větší pravděpodobnost úspěchu. A jelikož se k franchisingu přiklání stále více nejen českých firem, je výběr opravdu obrovský. Vyberete si známou firmu v oboru gastronomie nebo se rozhodnete pro zcela jiné odvětví?
Největší zájem je o gastronomické franšízy
Podle nedávných průzkumů je největší zájem o gastronomické franšízy. Každý si uvědomuje, že lidé jedí, jedli a jíst taky budou. A právě proto roste pravděpodobně zájem právě o franšízy v oblasti gastronomie – je to jinými slovy jedinečná podnikatelská příležitost, u které je velká pravděpodobnost úspěchu a nízké riziko zkrachování.
K nejatraktivnějším franšízám se samozřejmě řadí zahraniční franšízy, jako je McDonald`s a podobně. V Česku je atraktivní hlavně franšíza Sklizeno, která se však zaměřuje na prodej lokálních kvalitních potravin.
Zájem roste i o franšízy v oblasti služeb
Je však třeba konstatovat, že zájem stále roste i o franšízy v oblasti služeb a poradenství. Atraktivní jsou hlavně franšízy zaměřující se na pojišťovací služby nebo finanční poradenství, taktéž velice atraktivní je franšíza Extéria Market, která se zaměřuje na poradenství v oblasti BOZP a PO. Pyšní se dnes tisícovkami spokojených klientů, navíc se jedná o předního poskytovatele poradenství v oblasti BOZP a PO u nás.